Zanim wyślesz zgłoszenie o braku energii elektrycznej w Twoim lokalu sprawdź dostępne bezpieczniki i dodatkowo odpytaj sąsiadów, czy u nich występuje podobna sytuacja. Pamiętaj, pogotowie energetyczne usuwa jedynie usterki występujące w sieci poza lokalem/budynkiem. Za stan instalacji i zabezpieczeń wewnątrz lokalu/budynku odpowiada właściciel lub zarządca. Więcej o zgłaszaniu awarii znajdziesz na
http://www.energa-operator.pl/kontakt/zglaszanie_awarii.xml Przez ten formularz możesz:
- przesłać zeskanowany, wypełniony i podpisany wniosek o wydanie warunków przyłączeniowych wraz z wymaganymi załącznikami – skany w formacie PDF (o wielkości pojedynczego załącznika max. 3 MB). Złożenie wniosku drogą elektroniczną zastępuje złożenie wniosku w wersji papierowej.
- zadać dodatkowe pytania dotyczące procesu przyłączeniowego, w szczególności stanu zaawansowania toczącego się już procesu na podstawie podpisanej obustronnie umowy przyłączeniowej. W treści korespondencji prosimy o przywołanie numeru umowy przyłączeniowej.
1. Druki formularzy niezbędnych do przyłączenia: https://energa-operator.pl/dokumenty-i-formularze/przylaczenia-do-sieci/odbiorca
2. Więcej informacji https://energa-operator.pl/uslugi/przylaczenie-do-sieci
Proces zmiany sprzedawcy energii elektrycznej - z punktu widzenia klienta - obsługiwany jest przez wybranego sprzedawcę energii elektrycznej. Lista sprzedawców z którymi ENERGA-OPERATOR SA ma podpisane odpowiednie umowy znajduje się na naszej stronie internetowej (https://energa-operator.pl/uslugi/zmiana-sprzedawcy/umowy-generalne ). Przez ten formularz możesz zadać podstawowe pytania dotyczące zasad jaki przebiegu samego procesu zmiany sprzedawcy. Naszą firmę obowiązuje Program Zgodności, oznacza to w praktyce, że w procesie zmiany sprzedawcy nie faworyzujemy żadnego konkretnego sprzedawcy energii elektrycznej.
Więcej informacji dostępnych na: https://energa-operator.pl/uslugi/zmiana-sprzedawcy
Zauważyłeś, że stan techniczny urządzeń energetycznych (np. pochylony słup) lub ich estetyka (bałagan wokół stacji) jest Twoim zdaniem nieodpowiednia, skorzystaj z tego formularza. W przypadku stanu zagrażającemu bezpieczeństwu np. otwarte złącze kablowe, stacja transformatorowa lub obniżone przewody elektryczne - należy niezwłocznie skontaktować się z pogotowiem energetycznym 991.
Zauważyłeś, że gałęzie drzew wrastają w przewody energetyczne. Przy silniejszych podmuchach wiatru gałęzie uderzają w przewody - opisz nam miejsce gdzie występuje taka sytuacja. Jeżeli występuje iskrzenie - należy niezwłocznie skontaktować się z pogotowiem energetycznym 991
Stwierdziłeś, znaczącą różnicę pomiędzy faktycznym stanem licznika energii elektrycznej, a danymi prezentowanymi na fakturze za usługę dystrybucyjną. Zgłoś nam swoją reklamację podając aktualne wskazania licznika energii elektrycznej.
Przez ten formularz możesz zadać dodatkowe pytania dotyczące procesu rozliczeń, w szczególności gdy otrzymałeś fakturę od ENERGA-OPERATOR, której wartość znacząco różni się od tych które dotychczas otrzymywałeś. Zgłoś swoją reklamację podając w treści numer kwestionowanej faktury.
Standardy jakości obsługi oraz świadczonej usługi dystrybucji energii elektrycznej opisane są w Taryfie ENERGA-OPERATOR SA ( https://energa-operator.pl/dokumenty-i-formularze/taryfa) zatwierdzonej decyzją Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. Jeżeli uważasz, że nie zostały one dotrzymane, możesz wystąpić o przysługującą Tobie bonifikatę lub odszkodowanie. Druk wniosku dostępny na: https://energa-operator.pl/dokumenty-i-formularze/druki-reklamacyjne. Do formularza załączyć skan podpisanego wniosku.
Miałeś uszkodzenie w wewnętrznej instalacji elektrycznej i musiałeś zerwać plombę aby np. wymienić bezpiecznik - powiadom nas o tym niezwłocznie. Brak plomb może stanowić podstawę do wszczęcia postępowania o niezgodny z umową pobór energii elektrycznej.
Masz wątpliwości w zakresie zgodności z prawem i zasadności posadowienia urządzeń energetycznych np. lokalizacja słupa na działce czy przebieg trasy linii kablowej lub napowietrznej? Zamierzasz rozpocząć budowę i stwierdzasz kolizję urządzeń energetycznych z planowaną zabudową? Masz roszczenia finansowe związane z posadowieniem urządzeń? Skorzystaj z formularza opisując taką sytuację.
Jeżeli masz uwagi dotyczące obsługi lub potrzebujesz szczegółowych informacji z zakresu usług świadczonych przez ENERGA-OPERATOR SA, nasi pracownicy udzielą szczegółowych wyjaśnień na przedstawione kwestie.
Przez ten formularz możesz:
- przesłać zeskanowane, wypełnione i podpisane zgłoszenie o przyłączenie mikroinstalacji wraz z wymaganymi załącznikami – skany w formacie PDF (o wielkości pojedynczego załącznika max. 3 MB). Złożenie wniosku drogą elektroniczną zastępuje złożenie wniosku w wersji papierowej.
- przesłać zeskanowany, wypełniony i podpisany wniosek o wydanie warunków przyłączeniowych wraz z wymaganymi załącznikami – skany w formacie PDF (o wielkości pojedynczego załącznika max. 3 MB). Złożenie wniosku drogą elektroniczną zastępuje złożenie wniosku w wersji papierowej.
- przesłać zeskanowane, wypełnione i podpisane zgłoszenie instalacji odnawialnego źródła energii dla prosumentów zbiorowych wraz z wymaganymi załącznikami, w tym oświadczenie o posiadaniu upoważnienia do reprezentowania prosumentów zbiorowych energii odnawialnej.
- zadać dodatkowe pytania dotyczące procesu przyłączania mikroinstalacji oraz odnawialnych źródeł energii.
1. Druki formularzy niezbędnych do przyłączenia mikoinstalacji: https://energa-operator.pl/dokumenty-i-formularze/przylaczenia-do-sieci/wytworca
2. Jeśli wskazany w zgłoszeniu falownik znajduje się w wykazie certyfikowanych urządzeń, dostępnym pod adresem: http://ptpiree.pl/opracowania/kodeksy-sieci/wykaz-certyfikatow to nie ma konieczności załączania certyfikatu sprzętu do zgłoszenia. Jednocześnie informujemy, że w przypadku zgłoszenia nowych falowników- nie znajdujących się na poniższym wykazie, konieczne jest dołączenie do zgłoszenia dokumentu oświadczenia o przystąpieniu do procesu certyfikacji zgodnie z wytycznymi opublikowanymi na stronie: http://ptpiree.pl/opracowania/kodeksy-sieci/warunki-i-procedury.
3. Więcej informacji https://energa-operator.pl/przylaczenie-do-sieci/przylaczanie-wytworcy-energii/mikroinstalacja
Natomiast, jeśli chcesz zawrzeć umowę sprzedaży na sprzedaż energii wytworzonej lub Twoje zgłoszenie dotyczy rozliczenia wytworzonej energii elektrycznej, skontaktuj się z wybranym wcześniej sprzedawcą.
Więcej informacji dostępnych na https://energa-operator.pl/dane-osobowe
Jeśli chcesz zgłosić potrzebne zmiany bądź poprawienia danych osobowych załącz do formularza skan podpisanego wniosku oraz skan dokumentu potwierdzającego zmieniane dane.
Z e-faktury mogą skorzystać Odbiorcy posiadający aktywną Umowę o Świadczenie Usług Dystrybucji zawartą z ENERGA-OPERATOR SA. E-faktura jest szybką i wygodną formą dostarczania faktury - niezwłocznie po jej wystawieniu otrzymasz ją bezpośrednio na Twój adres e-mail. Zgodnie z Ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług - faktura elektroniczna to dokument posiadający taką samą wartość prawną, jak jej tradycyjny, papierowy odpowiednik. Włącz się w eko-trend i przejdź na e-fakturę. Dzięki elektronicznej fakturze: - oszczędzasz czas, bezpiecznie kontrolujesz wydatki oraz dbasz o środowisko.
Warunkiem aktywacji usługi e-faktury jest przesłanie do ENERGA-OPERATOR SA prawidłowo wypełnionego "Oświadczenia o akceptacji przesyłania dokumentów rozliczeniowych w formie elektronicznej". Można to zrobić za pomocą poniższego formularza.
Druki formularzy niezbędnych do uruchomienia usługi e-faktury oraz dodatkowe informacje na temat funkcjonalności można znaleźć na stronie https://energa-operator.pl/uslugi/oplaty-i-faktury/e-faktura.
Przez ten formularz możesz złożyć Wniosek o zawarcie umowy o świadczenie usług dystrybucji z Operatorem Ogólnodostępnej Stacji Ładowania.
„E-taryfa”, związana z elektromobilnością (C11em, C21em, B11em, B21em) zarezerwowana jest wyłącznie dla Operatorów Ogólnodostępnych Stacji Ładowania (OOSŁ), którzy zawarli z EOP Umowę o świadczenie usług dystrybucji w dedykowanym dla OOSŁ szablonie. Wzór Umowy dla OOSŁ z ENERGA OPERATOR SA został opublikowany na stronie internetowej: https://energa-operator.pl/dokumenty-i-formularze/umowy-dystrybucyjne. Znajdziesz tam również Wniosek o jej zawarcie.
Niezbędne załączniki wypunktowano we Wniosku. Dodatkowo wymagane jest Oświadczenia Operatora Ogólnodostępnej Stacji Ładowania (wzór znajdziesz na wspomnianej stronie internetowej).
OOSŁ zawierając Umowę w szablonie Operatora Ogólnodostępnej Stacji Ładowania i wybierając „e-taryfę” zapewnia, aby energia elektryczna dostarczana do Ogólnodostępnej Stacji Ładowania (OSŁ) była wykorzystywana wyłącznie w celu:
1) Ładowania
2) Ładowania lub wymiany akumulatora służącego do napędu pojazdu elektrycznego, pojazdu hybrydowego, autobusu zeroemisyjnego lub pojazdu silnikowego, w rozumieniu art. 2 pkt 32 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, niebędącego pojazdem elektrycznym
3) Zapewnienia funkcjonowania tej stacji
E-taryfy są formą wsparcia dla rozwoju Ogólnodostępnych Stacji Ładowania (pozwalają obniżyć stałe koszty ich funkcjonowania).
Przez ten formularz możesz złożyć wniosek o wymianę licznika na licznik zdalnego odczytu. Wymiana następuje w ramach odpłatnych usług pozataryfowych - dodatkowych.
Aby skorzystać z usługi wymiany licznika zdalnego odczytu prosimy o wypełnienie wniosku znajdującego się pod linkiem: https://energa-operator.pl/uslugi/oplaty-i-faktury/cennik-uslug-pozataryfowych.
Uzupełniony wniosek prosimy dodać jako załącznik do zgłoszenia poprzez ten formularz. Prosimy również o podanie numeru punktu poboru energii (PPE) w dedykowanym miejscu poniżej.
Montaż licznika zdalnego odczytu zostanie zrealizowany w terminie do 4 miesięcy od pozytywnego zweryfikowania wniosku.
Przez ten formularz możesz złożyć wniosek o wymianę licznika na licznik przedpłatowy. Wymiana następuje w ramach odpłatnych usług pozataryfowych - dodatkowych.
Przed złożeniem wniosku, prosimy upewnić się u Sprzedawcy, czy świadczy on usługę sprzedaży energii na liczniki przedpłatowe typu LEW, zainstalowane na terenie działalności ENERGA-OPERATOR SA. Aby skorzystać z usługi wymiany licznika na licznik przedpłatowy prosimy o wypełnienie wniosku znajdującego się pod linkiem: https://energa-operator.pl/uslugi/oplaty-i-faktury/cennik-uslug-pozataryfowych. Uzupełniony wniosek prosimy dodać jako załącznik do zgłoszenia poprzez ten formularz.
Prosimy również o podanie nr punktu poboru energii (PPE) w dedykowanym miejscu poniżej.
Montaż licznika przedpłatowego zostanie zrealizowany w terminie do 60 dni od pozytywnego zweryfikowania wniosku.
Poprzez ten formularz można złożyć wniosek o połączenie punktów poboru energii (PPE) dla potrzeb obliczenia wysokości opłaty mocowej, zgodnie z art. 70b Ustawy z dnia 8 grudnia 2007 r. o rynku mocy.
Wniosek znajduje się pod adresem: https://energa-operator.pl/dokumenty-i-formularze/umowy-dystrybucyjne w kategorii "Formularze i oświadczenia" jako "Wniosek o połączenie punktów poboru energii elektrycznej dla potrzeb obliczania wysokości opłaty mocowej"
Uzupełniony wniosek prosimy dodać jako załącznik do zgłoszenia poprzez ten formularz.
Dotyczy m.in. : Wniosków o przyłączenie budynków mieszkalnych, wielolokalowych, obiektów handlowych, zwiększenia mocy, ogólnodostępnych stacji ładowania i innych odbiorczych urządzeń przyłączonych do sieci nn, oraz innych spraw związanych z procesem przyłączenia do sieci.
Przez ten formularz możesz:
- przesłać zeskanowany, wypełniony i podpisany wniosek o wydanie warunków przyłączeniowych wraz z wymaganymi załącznikami – skany w formacie PDF (o wielkości pojedynczego załącznika max. 3 MB). Jeżeli Wniosek wymaga w całości lub w części złożenia dokumentu w formie oryginalnej, złożone dokumenty przez formularz www będą musiały być podpisane np. podpisem kwalifikowany lub dodatkowo być dostarczone w wersji papierowej.
1. Druki formularzy niezbędnych do przyłączenia: https://energa-operator.pl/dokumenty-i-formularze/przylaczenia-do-sieci/odbiorca
2. Więcej informacji https://energa-operator.pl/uslugi/przylaczenie-do-sieci
Dotyczy m.in. : Wniosków o przyłączenie obiektów odbiorczych do sieci SN i WN oraz wszystkich obiektów wytwórczych w tym związanych z przebudową sieci elektroenergetycznej oraz spraw związanych z prowadzeniem wymienionych procesów przyłączeniowych. W przypadku spraw istniejących prosimy o podanie nr sprawy.
Przez ten formularz możesz:
- przesłać zeskanowany, wypełniony i podpisany wniosek o wydanie warunków przyłączeniowych wraz z wymaganymi załącznikami – skany w formacie PDF (o wielkości pojedynczego załącznika max. 3 MB). Jeżeli Wniosek wymaga w całości lub w części złożenia dokumentu w formie oryginalnej, złożone dokumenty przez formularz www będą musiały być podpisane np. podpisem kwalifikowany lub dodatkowo być dostarczone w wersji papierowej.
1. Druki formularzy niezbędnych do przyłączenia: https://energa-operator.pl/dokumenty-i-formularze/przylaczenia-do-sieci/odbiorca<
2. Więcej informacji https://energa-operator.pl/uslugi/przylaczenie-do-sieci
Przez ten formularz możesz:
1. Złożyć wniosek o klasyfikacje jako Odbiorca wrażliwy.
Szablon wniosku znajduję się na stronie https://energa-operator.pl/dokumenty-i-formularze/umowy-dystrybucyjne. Uzupełniony wniosek oraz pozostałe dokumenty należy dodać jako załączniki do formularza zgłoszeniowego.
2. Złożyć wniosek o klasyfikacje jako Odbiorca z niewydolnością oddechową.
Szablon wniosku znajduję się na stronie https://energa-operator.pl/dokumenty-i-formularze/umowy-dystrybucyjne. Uzupełniony wniosek oraz pozostałe dokumenty należy dodać jako załączniki do formularza zgłoszeniowego.
3. Złożyć wniosek zmiany mocy umownej.
Szablon wniosku znajduję się na stronie https://energa-operator.pl/dokumenty-i-formularze/umowy-dystrybucyjne. Uzupełniony wniosek należy dodać jako załączniki do formularza zgłoszeniowego.
Przez ten formularz możesz:
- przesłać zeskanowany i podpisany odcinek B potwierdzenia salda – skany w formacie PDF. Przesłanie potwierdzonego odcinka B drogą elektroniczną zastępuje przesłanie potwierdzenia w wersji papierowej.
Przez ten formularz możesz:
- przesłać uwagi do zestawienia dokumentów na odcinku B wpływających na potwierdzenie salda wysłanego przez ENERGA-OPERATOR S.A, nasi pracownicy udzielą szczegółowych wyjaśnień na przedstawione niezgodności.
- zadać dodatkowe pytanie dotyczące potwierdzenia salda.